Monday, April 7, 2014

Top Blogger: Wine Snow White


Dalším mým oblíbeným československým blogem, který bych chtěla předstsavit i ostatním, je blog Wine Snow White. Píše jej Ivica ze Slovenska, momentáně studující v Brně. Jako první rozhodně upoutají kvalitní a nápadité fotografie, na nichž velice často důmyslně ladí outfit i s okolím. Kromě oblečení na jejím blogu najdete spoustu dalších zajímavých článků a tipů, například o architektuře, méně známých časopisech, akcích konaných nejen v Brně a podobně. Ivica má co říct a dokáže to zajímavě podat. Můj objev number 1!



  
1. Za pomněrně krátkou dobu činnosti svého blogu (od prosince), jsi se dostala do povědomí čtenářů a o tvůj blog je zájem. Díky čemu si myslíš, že to tak je?
Žiadny tajný trik na prilákanie čitateľov a presvedčenie ich k tomu, aby sa so záujmom vracali nemám. Takže je to skôr otázka na nich, ako sa k nemu dostanú či prečo mu venujú svoj čas. Aj keď povedať, že som sa dostala do povedomia a je o ten blog záujem, je podľa mňa prisilné a neexistuje žiadna objektívna mierka, podľa ktorej to zhodnotiť. Ale ak by som mala predsa povedať niečo, čo podľa mňa blogu – vo všeobecnosti - priťahuje pozornosť, je predovšetkým určité jeho vyžarovanie, že ten, kto ho tvorí, ho robí s radosťou a nenútene. To mi bohužiaľ už pri mnohých starších a aj veľmi úspešných blogoch chýba. Nevravím, že z toho môjho to srší, ja sama to zhodnotiť nedokážem. Ale možno to čitatelia cítia.

2. Za jakým účelem sis zakládala původně blog?
Tendencie zaznamenávať to, čo mám na sebe, mám už dlhé roky. To zaznamenávanie fungovalo už v detstve, aj keď ešte nevedomky prostredníctvom množstva fotiek od rodičov. Od skorej puberty ma veľmi často napádalo, že by bolo fajn mať takú kroniku toho, čo vymyslím. Často som rôzne kombinácie skúšala len pred zrkadlom a tam aj ostali, nenašla som príležitosť ich nosiť, ale vždy som si hovorila, že kebyže sú zaznamenané, mohla by som sa raz k tým nápadom vrátiť. Lenže neboli na to podmienky, nemal ma kto fotiť a našťastie som mala dosť súdnosti na to, aby som to robila sama.
Nejakým spôsobom predstavovať časť sveta, v ktorom žijem, som mala od začiatku ako som prišla do Brna. Otváralo sa mi postupne množstvo možností, ako užívať čas a priestor. Znie to možno trochu abstraktne, ale určite množstvo vnímavých a otvorených ľudí, ktorí prišli do iného prostredia vedia, o čom hovorím. A chcela som sa o tie tipy podeliť, lenže okruhov bolo príliš mnoho, a vo všetkom som si našla nejaké háčiky, prečo to nespraviť.
Blog som nakoniec založila v najrušnejšom školskom období, keď som zo seba nutne potrebovala podať nejaké výstupy aj v inej činnosti ako školskej. Nechcem a nepotrebujem žiadny verejný denníček, skôr malú kroniku nápadov a vnemov.
Založenie blogu teda nebolo len impulzívnym krokom v rámci prokrastinácie, ale dôsledkom dlhodobejších úvah.

3. Tvoje fotky nepochybně zaujmou. Ne jen outfitem, ale také prostředím a celkovou stylizací. Kdo je jejich autorem a kde berete inspiraci?
Autorom väčšiny outfitových fotiek je môj drahý kamarát Tomáš Gál, v čase založenia blogu aj sused z priateľského susedstva Veveří, takže sa nám dali vytvoriť celkom dobré podmienky pre fotenia. Inšpiráciu neberieme zo žiadnych konkrétnych časopisov či editoriálov, také niečo ma doteraz ani nenapadlo. Čo sa týka miest, niektoré, ktoré chcem bližšie predstaviť, vyberám relatívne starostlivo a s predstihom, iné vznikajú štýlom, „nemáme mnoho času aby sme stihli svetlo, ale všade naokolo to poznáme, poďme na túto ulicu, evokuje vo mne taký a taký pocit, mohlo by byť z nej pekné pozadie.“

4. Studuješ v Brně. Jak bys popsala brněnskou kulturní scénu?
Vďaka tomu, že Brno nie je hlavné mesto, často mu neostáva nič iné, ako rozvíjať alternatívnu  kultúru. Otázka sa mi zdá ale veľmi široká a venovať sa nejakým konkrétnym kultúrnym centrám, či kapelám alebo galériám asi ani nie je jej cieľom. Čo sa však dá všeobecne povedať, je dosť komunitná, vďaka tomu, že sa tu každý s každým pozná (alebo v budúcnosti spozná). Často človek ani nemá šancu sa dozvedieť o nejakej menšej akcii, pokiaľ ju neorganizuje niekto známy. A keď o nej vie, cíti určitý pocit zasvätenia, viac si ju váži a dokáže užiť.

5. Čemu se věnuješ ve svém volném čase? Máš nějaké plány do budoucna?
Užívam si bohémsky dandyovský sedmikráskovský život. Obrovskú radosť mi robí spoznávanie nových a opätovné preskúmavanie už poznaných miest, kdekoľvek som, takže sa túlam po uliciach, leziem do vnútroblokov, kochám sa detailmi a užívam si priestor a jeho zmeny v čase. Podnety, ktoré ma zaujmú, sú všade, a asociácií, ktoré sa mi v súvislosti s nimi vybavujú, je niekedy až príliš veľa, aby som ich bola schopná spracovať. Nadchýnam sa pre veci a teším sa z maličkostí. Či už sama alebo v podnetnej spoločnosti, s ktorou sa môžeme vzájomne obohacovať. Občas vytvorím nejaké to „umenie“ (a pod tým si môžete predstaviť čokoľvek), aby som zas priestor obohatila ja. Vysedávam na prednáškach, v kaviarňach či nechám sa pohltiť temným klubom, pijem víno a absinth, vychutnávam, ale aj analyzujem momenty. A ak pôjde všetko dobre, najbližšie roky strávim ešte štúdiom, takže sa budem v prvom rade zameriavať na školu.








2 comments:

  1. rada čítam takéto ,,spoznávačské" články, supiš :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji za feedback! Budu v tom určitě pokračovat :)

      Delete