Monday, January 13, 2014

LC:M

Čtvrtá sezóna pánských kolekcí podle britských návrhářů proběhla zase o něco úspěšněji než ta předešlá. Vzhledem k tomu, že v Itálii je obdoba London Collections: Men- Pitti Immagine Uomo pořádána dvakrát ročně již od r. 1972, má LC:M co dohánět. Pitti Uomo je největší a nejdůležitější platformou pro pánskou módu. Každoročně se na ní představují stávající i noví italští návrháři a velmi rychle se stala mezinárodně uznávaným vedoucím veletrhem ve svém poli působení (tedy módní přehlídky jsou pouze součástí mnohem velkolepějšího kolosu). Právě probíhající akce je v pořadí 85. a sjíždí se na ni 21 000 nákupčích. 
Nemůžu posoudit veletrh ve Florencii, ale londýnské LC:M jsou velmi komorní, hlavně oproti klasickému London Fashion Week. I když se to kolem hlavních dějišť každého půlroku hemží o něco více, stále tam chybí- díkybohu- primadony a čumilové, kteří se přišli nechat vyfotit a ukázat, jak skvěle se umí obléknout (což je úžasně osvěžující změna oproti LFW a pravděpodobně i dalším třem nejznámějším fashion weekům). I když je na přehlídky zváno pomněrně dost známých osobností, bulvární novináři nikde nečíhají. Všichni se tváří i chovají mile, převažují pánové ve (většinou) šik, originálních a zajímavých outfitech. Každý rád chvíli postojí pro street style fotografy, na všech přehlídkách je zdarma k dostání voda (a často i kafe), před vchodem chlapci rozdávají skvělý časopis Rollercoasta (doporučuji!), přehlídky jsou s hodinovým rozestupem a začínají na čas (!!!), dvě hlavní scény jsou 5 minut chůze od sebe.... No co víc si přát!

I podle závěrů zahraničního tisku se zdá, že londýnská akce je nadmíru úspěšná, hlavně co se organizace týče. A věřte mi, že pro novináře (a nejen pro ně) je právě tato položka nejdůležitější. 

Obrovským úspěchem je účast značek jako Tom Ford, Burberry nebo Alexander McQueen, jejichž kreativní ředitelé museli být přesvědčeni, aby uvedli své nové kolekce právě zde a ne v tradiční Florencii, jak se donedávna normálně dělo. Právě kvůli faktu, že celý módní svět je v lednu zaostřený na Pitti Uomo a všichni důležití lidé se sjíždí právě tam, je pro návrháře výhodnější předvést své práce právě tam. I pokud jsou návrháři britští. 

Naštěstí British Fashion Council očividně zapracovala, stejně jako její  komise pro tuto akci, jejímiž členy jsou třeba Dylan Jones z časopisu GQ, Christpher Bailey- kreativní ředitel Burberry, Gordor Richardson z TOPMAN, Jeremy Langmead z Mr Porter atd. Nejvíce jsou ale vidět ambasadoři David Gandy (model), Nick Grimshaw (DJ) a Dermon O´Leary (TV osoba) a účastní se 90% přehlídek.

článek z loňského roku o LC:M by me












5 comments:

  1. opět zajímavý post a skvělé fotky! :)

    ReplyDelete
  2. Krasne fotis...fotky maji prijemnou atmosferu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju, to jsem ráda, že to na tebe tak působí

      Delete
  3. milujem takéto street fotky!! super a závidím, že si tam mohla byť:))

    ReplyDelete