Tuesday, January 21, 2014

Téma: Jaké blogy čtu

Je mi zcela jasné, že dokud nebudu úžasně hubená, dlouhovlasá a bohatá, tenhle blog prostě nemůže mít tolik návštěvníků a úspěchu jako blogy oněch krasavic. Hle, s tím jsem do toho šla, již smířena. Není každý den posvícení, že. Jak jsem už kdesi psala, Polární noci mám, abych tu mohla ukojit své psací a kreativní potřeby. Často, obzvlášť, pokud se cítím inspirována, mám takové jakési vnitřní pnutí, které mě nutí něco dělat.
Děje se to jakoby v žaludku a odtud to vychází do celého těla a pak člověk prostě neposedí a je hrozně těžké to ignorovat a nicnedělat. Faktem je, že já jsem strašná prokrastinátorka, takže mně se to bohužel asi docela dobře daří. Pak jsem ale celá smutná, protože kdo ví, co za krásy a whatnot by z toho vzniklo. Kdybych nebyla líná, byla bych už umělec. Byla by přece strašná škoda, kdyby Renoir místo malování raději spal a Proust místo psaní koukal na televizi. Neříkám, že se jim rovnám talenem. Ale vím, co je to jasné volání k tvoření a když to ignoruju z čisté lenosti, je mi ze sebe blbě. Tak proto tady píšu (a fotím), abych se cítila o něco líp. 
V tomto příspěvku bych se chtěla dotknout mého blogového čtiva.
Asi jste si už všimli, že o módu se zajímám do hloubky (takže žádný móda=oblečení) a tak čtu hlavně zahraniční blogy, které se věnují fashion business celkově- to abych byla chytřejší. 
Určitě bych nechtěla srovnávat české a slovenské blogerky s těmi zahraničními, i když i nás je několik blogů, které by mohly zahraničním konkurovat. Nechápejte mě špatně, prosím, neříkám, že všechny blogy mimo ČR a SR jsou lepší! Kvůli tomu, že módní průmysl mimo naši krajinu je v jiném stádiu (logicky čím více na západ, tím vyspělejší- ale ne všude!) a to má potom dopad na kvalitu i obsah. Proto bych se teď chtěla zaměřit na ty naše domácí blogy. 
Bohužel (nebo bohudík!) jsem strašně vybíravá. Zde jsou kritéria, podle kterých si vybírám blogy, které čtu:

pozn.: vůbec netvrdím, že Polar Nights je perfektní nebo, že splňuje všechny tyto body na maximum. Ale- snažím se stále zdokonalovat :)
V textu mluvím obecně o "blogerkách", protože holek, co píšou blog, je přece jenom více. 

1. PŘÍSPĚVKY- jak už jsem zmínila, zajímám se o módu jako celek, takže si ráda přečtu něco moudrého ze "zákulisí", což se na blozích ale moc nevyskytuje. Mám ráda inteligentní články o něčem, doplněné vkusnými fotografiemi. Nepotřebuju vidět 6 téměř identických outfitů za týden, kde je všechno oblečení z H&M a F&F. Takže takové ty ryze outfitové blogy taky moc nesleduju. Preferuju rozmanitost obsahu.Například se ráda podívám na dobré editorialy. Na ty je expert Hanička z Akasha´s Illusion. Mám ráda méně známé blogy, které jsou ale originální a ještě "nedotčené" slávou. Například si moc přeju být kamarádka holek z DIEnosaur! Úplně mi připománají moje ztracené mládí (Holky, vemte mě do gangu!).
 Asi první a nejdůležitější věcí, které si všimnu je pravopis! Pár chybek se může vyskytnout vždycky, ale často člověk nestačí žasnout. 
Co mě zaručeně odradí jsou články na téma TAGŮ, což jsem asi do teď úplně nepochopila. Copak si každá blogerka nemůže vymyslet vlastní obsah? Samozřejmě autorka musí mít jisté očekávání, že její čtenáři se nemohou dočkat, až se o její osobě dozví zase něco víc (BOYFRIEND TAG, BEST FRIEND TAG, BOREMEMORE TAG...). Nazvala bych to fenoménem vytváření novodobých celebrit.

2. ANGLIČTINA- myslím, že na toto téma napíšu v budoucnu něco obsáhlejšího. Nicméně jasné je, že pokud se blogerka rozhodne psát články i v angličtině, měla by ji dostatečně ovládat. Nejzábavnější jsou chyby už v nadpise, to potom člověk neví, jestli by měl plakat nebo se smát. Miluju trendové anglické nadpisy, které v určitý čas použijí téměř všichni (např.: Sweater Weather na podzim), i když uznávám, že někdy se to prostě hodí.



3. OUTFITY- Chápu, že většina módních blogů je právě o nich. Opět bych o tomto tématu mohla napsat mnohem mnohem víc a zmiňuju se o nich i v jiných bodech, tak to vezmu zkrátka. Pro mě to není o tom, kolik toho dotyčná za týden nakoupila a kolik to stálo a jak to dokáže všechno nosit najednou. Právě proto, že u nás není tolik obchodů jako v zahraničí, je mnohem těžší najít opravdu zajímavé kousky, které nikdo jiný nemá (i když všichni NUTNĚ potřebují zlaté hodinky Michael Kors a neonové tenisky Nike a skort Zara) a zajímavě je sladit. Takže ano- já jsem zásadně pro originalitu a určitou výstřednost. Obdivuju blogerky, které tohle umí s neskutečnou elegancí a nadhledem.  
Za úplnou špičku považuju Adélu z Inadequate Cliché, Paulínu z Diamond and Unicorn a Čajová. Svým oblékáním se úplně odlišují od ostatních, mají svůj styl a skvěle se ho drží. Závist!  






4. FOTKY- v dnešní době snad důležitější než samotný text (pokud vůbec v příspěvku nějaký je, kromě popisků oblečení). Určitě pro mě hrají velice důležitou roli. Blogy s ilustračníma fotkama z We<3It nebo Pinterestu bez uvedení zdroje (!) mě neskutečně vytáčí. Google Image halóóó!? Taky mi připadají nudné outfitové příspěvky se sto obrázky slečny ve sto různých pozicích.
Kvalita fotek- ostré, dobře nasvícené a se správnou kompozicí (je víc než jasné, že o zlatém řezu slyšel jen málokdo). V dnešní době není ani nijak složité stáhnout si Photoshop nebo jiný grafický program a trochu se s tím naučit. Myslím, že to může blogu obrovsky přidat.
Originalita a "krása" outfitů je jedna věc, ale vždycky záleží na tom, jak jsou nafoceny. Často se přistihnu, že se mi líbí nějaký ne úplně úžasný outfit, pokud je to dobře a zajímavě foceno. To platí i naopak.

5. DESIGN- přehledný, jednoduchý, čistý, s pěknými a neotřelými fonty, pokud možno nestrakatý (tzn. bez kombinací barev jako růžová, žlutá a černá). Vypadá to, že právě tenhle minimalismus je dost populární a tak je fajn, když člověk občas narazí na něco vkusného a nového.

6. OSOBNOST- chci číst věci od lidí, kteří mají co říct. Mají vlastní názory a jsou schopni je formulovat, jsou kreativní a mají určité znalosti a vědomosti.Osoby, které mají blog aby se mohli někde seberealizovat, ne k předvádění výsledků svých nákupů a honění si ega. Přitom zrovna tato položka je pro průměrného čtenáře asi nejzajímavější. Nahlédnout velice zblízka do něčího života. Do života, který oni sami nemají- a tím se zase vracíme k těm celebritám!
Chci, aby mě obsah blogu i osoba za ním inspirovala a obohacovala.

4 comments:

  1. zajimave zamysleni, s vetsinou bodu s tebou souhlasim :) ja se ted snazim sledovat vyhradne jen blogy, ktere mi neco daji a necim me inspiruji, coz zrovna ty, kde je slecna vyfocena z deseti uhlu a popise, co ma na sobe, moc nejsou...to se radsi podivam na nejaky streetstyle blog, kde je to redukovano na jednu fotku a mnohdy ta jedina fotka je mnohem vic inspirujici :) a dekuju za tip na akashasillusion, skvely blog!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. přesně tak! jen mi připadá, že těch inspirativních blogů zase tolik není...

      Delete
  2. moc se mi líbí tvůj styl psaní, Magdo :) objevila jsem Tě až teď, ale píšeš skvěle, má to hlavu a patu, články jsou o něčem. A já osobně preferuji fotky, ale jsem i pro napsání alespoň krátkýho smysluplnýho článku. Hlavně NE mám na sobě tohle a zkombinovala jsem to s tímhle, protože je to teď trend. :D Já většinou nad články trávím spoustu času, protože nejsem schopná ze sebe něco pořádnýho vymámit a když, tak na téma, které je uplně mimo. Uf, to je zase vyčerpávající komentář :D No, pokračuj i nadále ve skvělé práci! Kamila

    www.kamilaklara.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. děkuju moc! já mám taky moc ráda pěkné fotky, ale ráda bych si častěji přečetla zajímavé články. těch je tu pomálu a myslím, že je to škoda.

      Delete