Saturday, February 8, 2014

Hampton Court Palace

Hampton Court Palace se nachází  na okraji Londýna. Dá se tam dojet autobusem, vlakem nebo lodí (to jsem si přála, ale bohužel je to možné až od dubna). Zase bylo takový jaro a krásně svítilo slunko celý den a já jsem si zapomněla brýle, tak jsem to všechno měla takový rozmazaný. Ale jenom trochu. 
Část tohoto sídla je postavená v barokním stylu a část v tudorovském- jelikož palác se začal stavět za vlády Henryho VIII. a potom ho William III. nechal rozšířit v barokním stylu, jako konkurenci Versailles. Obrovské okrasné zahrady kolem opravdu Versailles připomínají, hlavně ty originálně zastřižené stromy vypadají fakt dekadentně (aspoň mi to tak bez těch brýlí připadalo). Známou záležitostí je místní bludiště z keřů, které ale vůbec nevypadá velce a navíc se platí vstup Ł4, což je teda taky dost dekadentní, ale ne úplně překvapivý.
Vstup do zahrad je zdarma, ale do vnitřních částí je asi Ł18, což se nám teda obětovat nechtělo a historii zase tolik nežeru.






Vedle souvenires shopu byla maličká výstava o tamnějších zahradách a takový jako kukátko, kde jste mohli vidět zdejší zvířenu. Nepochybně určeno dětem- já jsem to ale musela taky prozkoumat!



Konečně mi dorostly vlasy do délky, kdy můžu být kreativní. Tohle byl jako takový pokus a příště to vyjde líp.


Nejvíce mě samozřejmě zaujal obchůdek se suvenýrovýma sladkostma! Ale bonbóny a cukrátka moc nemusím, tak jsem to tam nechala dětem.



No comments:

Post a Comment