Monday, May 6, 2013

Little Books

Minulý týden jsem byla na pět dní doma v Olomouci.
Mimo jiné jsem se trochu potěšila se svýma věcma, co tam pořád mám. Občas si ráda koupím malou knížečku s pěknýma obrázkama, jen tak pro radost. Už dávno jsem si pořídila Fifi Lapin- What Shall I Wear Today, tedy rady od nejstylovějšího králíčka na světě. Blog http://fifi-lapin.blogspot.co.uk/ začal už před několika lety a za tu dobu urazila autorka úžasných králíčkovských outfitů kus cesty.
Moomins- Moominpappa´s Book of Thoughts, vybrané citáty a moudra z mých oblíbených Muminků. Doporučuji přečíst knížky, je to mnohem lepší než ten podivnej seriál.
La Petit Prince, kterého jsem četla jen jednou a nikdy mi nepřirostl k srdci. Obrázky se mi naopak líbily vždycky. Toto je francouzské vydání, které vlastní moje sestra.
Knížky "pro děti" jsou velice magické a je v nich spousta moudrosti.

Last week I went back home to Olomouc for five days.
Apart from other things, I was enjoying my personal belongings that are still there. Sometimes I like to buy a little book with lovely illustrations, as a treat. I´ve bought Fifi Lapin (What Shall I Wear Today) a long time ago. Blog http://fifi-lapin.blogspot.co.uk/ has started a few years ago, and since then the author of the amazing bunny outfits has achieved many great things.
Moomins- Moominpappa´s Book of Thoughts, selection of quotes and thoughts from my favourite Moomin books. I reccomend to read the books, rather then watch the weird tv serie. 
La Petit Prince- I´ve read it just once, and I never liked it. On the other side,  I like the illustrations very much. This is French edition owned by my sister.
Books "for children" are very magical, and there´s a deep wisdom in them.

boty: Baťa










4 comments:

  1. To je tak zlaté! Přímo trefa do mého dětskodospěláckého srdce. Knížky pro děti mám a asi už napořád budu mít ve velké oblibě a lásce. K Malému princi jsem si cestu hledala dlouho a našla ji až díky velkému leporelu, bez Mumínků nedám ani ránu a Fifi Lapin - může být snad stylovější králičí klasika?! ;-) Nádherné fotky a musím (trošku mimo téma) vyslovit pochvalu i tvým parketám (my je máme celé rozklížené a ty tvoje jsou parádní) ;-).
    Zdraví a krásný večer přeje Vivi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moc děkuju (i za naše starožitné parkety) :) Dětské knížky jsou prostě moje nejoblíbenější, jako malá jsem přečetla vše co se dalo a ráda si ty nejoblíbenější čtu znova a znova i v tomhle věku.

      Delete
  2. Opravdu velmi zajímavý článek! Všechny tři knihy vypadají nádherně a pospolu ještě líp. Malého Prince jsem přečetla jak v originálním vydání ve francouzštině, tak v češtině a to ne jednou, patří mezi srdcové knihy♥
    A jak vzpomínám, jako malinká jsem ten seriál Mumínci hrozně zbožňovala, tak by tahle knížka nemusela být špatná:) Kdes jí sehnala prosím? A tu od Fifi Lapin máš také odkud?:)

    http://ordinary-silly-things.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obě knihy jsem kupovala tady v Londýně. Malá Muminci vyjde asi na Ł6 a mají různá vydání. V češtině to vyšlo jako souhrn Muminí moudra a jsou to jen vybrané citáty a úryvky. Jinak snad v každém knihkupectví mají sérii Muminků. Je to osm (myslím) dílů nepřímo navazujících na sebe. Fifi Lapin v češtině určitě nevyšla. U nás se asi sehnat nedá. Ale zkus E-bay :)

      Delete